America Serikat (arrahmah.com)- Calon Presiden USA Tom Tancredo dari parti Republikan (Parti Bush) bercadang untuk mengebom Makkah dan Madinah jika ‘Terosris’ menyerang Amerika Serikat. Ini disebut dalam ucapan nya di Iowa dalam ceramah kempanye politik nya untuk merebut jawatan President USA.

’Jika diberi kepada saya untuk membuat keputusan, kami akan memberitahu bahawa serangan keatas negara kita akan di balas dengan serangan keatas tempat suci Makkah dan Madinah’. (If it is up to me, we are going to explain that an attack on this homeland of that nature would be followed by an attack on the holy sites in Mecca and Medina)

Mungkin calon President USA ini menganggap serangan keatas Makkah dan Madinah akan membawa kematian yang paling banyak di kalangan orang Islam dan akan memberi malu yang besar terhadap ummah.Inilah sikap biadab yang berterusan oleh ahli politik AS terhadap ummat islam selepas 2 negara Islam di hancurkan.

imageCalon presiden AS kulit hitam terkenal, Barack Obama dari Partai Demokrat pula memberi ucapan yang keras dan kurang ajar yang menunjukkan sikap biadap polisi luar negara AS. Sebelum ini Obama di anggap calon ideal president karena beliau berkulit hitam, anti peperangan dan pernah belajar di Indonesia. Mengulas tentang krisis kepimpinan di Pakistan akibat srangan terhadap Red Mosque (lal Masjid), beliau memberi ancaman bahawa beliau akan memberi arahan kepasda tentera AS untuk menyerang sasaran ‘Militan Islam’ di Perbatasan Pakistan dengan Afghanistan jika President Pervez Musharaf gagal bertindak.

Ini adalah stereotype prinsip dasar luar AS yang suka campurtangan, membunuh dan tidak menghormati kedaulatan negara lain. Perkara yang sama keluar dari seorang Calon president AS yang diprediksi akan menang besar dalam pilihan umum president.

Jelas, rakyat Amerika terdiri dari rakyat yang tidak langsung mempunyai nilai etik dalam menghormati kedaulatan negara lain. Boleh dikatakan semua calon President USA samaada Republikan atau Demokrat, hitam atau putih, tidak tahu hidup didalam masyarakat internasional dengan baik.Begitulah orang2 kafir...(armn)